1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Tieto reklamačné podmienky (ďalej len „RP“) upravujú postup pri reklamácii tovaru zakúpeného v internetovom obchode www.vipsk.sk (ďalej len „predávajúci“).

1.2. RP sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho a sú vyhotovené v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).

2. Právo na reklamáciu

2.1. Kupujúci má právo reklamovať tovar, ktorý má vady, za ktoré zodpovedá predávajúci.

2.2. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

2.3. Ak ide o použitý tovar, predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na skrátení záručnej doby, najmenej však na 12 mesiacov.

3. Uplatnenie reklamácie

3.1. Kupujúci môže reklamáciu uplatniť osobne vo výrobe predávajúceho, písomne na adrese predávajúceho alebo elektronicky na e-mailovej adrese predávajúceho.

3.2. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť:

  • Reklamovaný tovar
  • Doklad o kúpe (faktúra, pokladničný doklad)
  • Popis vady

3.3. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie.

4. Vybavenie reklamácie

4.1. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

4.2. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady.

4.3. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

4.4. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

5. Odborné posúdenie

5.1. Ak predávajúci nesúhlasí s reklamáciou, je povinný zabezpečiť odborné posúdenie vady na vlastné náklady.

5.2. Ak odborné posúdenie potvrdí oprávnenosť reklamácie, predávajúci je povinný uhradiť kupujúcemu aj náklady spojené s odborným posúdením.

6. Zánik práva na uplatnenie reklamácie

6.1. Právo na uplatnenie reklamácie zaniká uplynutím záručnej doby.

6.2. Právo na uplatnenie reklamácie zaniká aj v prípade, ak vada vznikla:

  • Mechanickým poškodením výrobku
  • Používaním výrobku v nevhodných podmienkach
  • Neodbornou inštaláciou, obsluhou alebo opravou
  • Živelnou pohromou

7. Alternatívne riešenie sporov

7.1. V prípade sporu medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže kupujúci využiť platformu na riešenie sporov online (RSO) dostupnú na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK

8. Záverečné ustanovenia

8.1. Tieto RP sú platné a účinné od 01.01.2023.

8.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto RP. Zmena RP je účinná dňom zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho.